تحلیل فنی نسخه کامپیوتر The Last of Us Part 1 ...

نسخه کامپیوتر The Last of Us Part 1 در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد.
در واقع این بازی همچنان در حال توسعه هست و ناتیداگ برای آن آپدیت منتشر میکند.
دیجیتال فاندری که حرفهایترین گروه تحلیل فنی بازی و سختافزار است، وضعیت فعلی بازی را مشابه نسخه بتا نامیده هست.
این گروه بازی را بهطور کامل از لحاظ فنی بررسی کرده هست و گزارش جامعی در مورد مشکلات و عملکرد آن با سیستم قدرتمندی ارائه کرده هست.
گروه دیجیتال فاندری از سیستم گیمینگ با پردازنده اینتل Core i9-12900K با رم DDR5 و کارت گرافیک RTX 4090 استفاده کرده هست.
آنها 1 سیستم متوسط با معینات پردازنده Ryzen 5 3600 و کارت گرافیک RTX 2070 Super را هم به کار بردهاند تا بدانند که بازی روی سیستمهای متوسط هم چطور اجرا میگردد.
عملکرد کلی بازی با نسخه پلیاستیشن 5 مقایسه شده هست.
این گروه در نهایت به این نتیجه رسیده که تاکنون راه زیادی تا تجربهای روان و پویا باید طی گردد و توسعه این بازی در مرحله بتا هست.
یکی از مشکلاتی که این گروه متوجه شده، استفاده بیش از حد از سختافزار هست.
این بازی بدون هیچ دلیلی از رم و VRAM بسیار زیادی استفاده میکند.
ابتدا به مدیریت حافظه بپردازیم.
این بازی از لحاظ گرافیکی بسیار باکیفیت هست و نیازمند VRAM زیادی هست.
در صورتی که بخواهید کیفیت مشابه PS5 را داشته باشید، ده تا یازده گیگابایت از میزان VRAM کارت گرافیک مصرف میگردد.
تجربه بازی بهصورت مدیوم نیز همراه با افت کیفیت محیط هست و انگار که بازی دستکاری میگردد و کیفیت آن نسبت به نسخه پلیاستیشن افت میکند.
حالت Low نیز تنها سایهای از کیفیت اصلی را نمایش میدهد.
برای نمونه به کیفیت آجرها در حالت مدیوم (چپ تصویر) دقت کنید.
بررسی نسخه کامپیوتر The Last of Us Part 1
واضح هست که نیاز به حافظه بیشتر در بازیهای نسل نهم حس میگردد، ولی هشت گیگابایت تاکنون هم بهترین گزینه برای بازار کارت گرافیک هست.
در صورتی که میخواهید با هشت گیگابایت VRAM به تجربه بازی روی حالت High بپردازید، خود را برای لگ و استاتر آماده کنید.
استفاده از کارت گرافیک با حافظه بیشتر از ده گیگابایت، مشکل را تا حدی کاهش میدهد.
برای نمونه RTX 2080 Ti عملکرد بهمراتب بهتری از RTX 3070 در این بازی دارد و دلیل آن هم حافظه پردازشی بیشتر هست.
از کارت گرافیک بگذریم و به پردازنده برسیم.
Ryzen 5 3600 عملکرد مشابهی با پردازنده PS5 دارد.
ولی نسخه کامپیوتر The Last of Us Part 1 فشار شدیدی به پردازنده وارد میکند.
استفاده حداکثر از پردازنده چیز بدی نیست، ولی محدودیتهای شدیدی در مورد این بازی وجود دارد.
حتی 1 سیستم مناسب نیز بهسرعت با مشکل پردازنده مواجه میگردد.
یکی از دلایل فشار به پردازنده، پردازش صحنههای جدید در پشتزمینه هست.
برای آنکه صفحههای لودینگ مشاهده نگردد، محتوای جدید در پشتزمینه پردازش میگردد و این باعث افت 10 تا 20 فریم میگردد.
پلیاستیشن 5 به دلیل معماری متفاوت، محدودیت مناسبی برای پردازنده و کارت گرافیک ایجاد میکند و عملکرد بازی در نهایت بهتر هست.
این باعث شده تا اجرای بازی روی کامپیوتر با وضوح مشابه PS5، نیازمند کارت گرافیک و سیستم قدرتمندتری از سختافزار این کنسول جدید گردد.
بهطور خلاصه 1 کارت گرافیک با VRAM زیاد میخواهید تا تجربه مشابه PS5 را کسب کنید.
سیستم قدرتمند اولیه که دیجیتال فاندری به کار برده از پس اجرای بازی برآمده هست.
جمعبندی
در پایان باید گفت که پورت کامپیوتر The Last of Us Part 1 1 بازی ناقص هست.
آپدیتها تنها بخشی از مشکلات را برطرف میکنند و جلوی کرش کردن را میگیرند، ولی بازی نیازمند تغییرات سیستماتیک هست و حل آنها زمان زیادی لازم دارد.
مدیریت بافتها مشکل اساسی بازی هست و این کار میتواند انجام گردد.
پورت بازی Marvel’s Spider-Man بهدرستی آن را انجام داد.
مشکل بعدی نیز استفاده بیش از حد از پردازنده هست.
مارول اسپایدرمن از پس این کار برآمد.
استودیو آیرون گلکسی بار دیگر نشان داد که گزینه مناسبی برای پورت بازیها نیست و تبحر کافی را ندارد.
منبع: EuroGamer

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :